Header Ads Widget

Ticker

6/recent/ticker-posts

Mijn haar verlichten: het resultaat!

Mijn (geverfde) donkerbruine haar wat lichter maken was geen sinecure. De kapper had het niet goed gedaan dus wou ik het zelf proberen. Bovendien zat er om onverklaarbare reden weer een rode schijn op, waar ik een hekel aan heb! Mijn haar was ongeveer zo:



Na te veel nutteloze pogingen het te verlichten door het te kleuren met "donkerblonde" haarverf besloot ik voor een extreme maatregel te gaan: mijn haar ontkleuren. Het ontkleuren met een blondmaker, dacht ik, zou ook de rode toon neutraliseren.

Dit kan je bijna alleen met de ontkleurder van Garnier: ontkleurder +D, verkrijgbaar overal waar ze haarkleuring verkopen.



Dit moest ik een half uur op mijn haar laten inwerken.

Daarna zag mijn haar er ongeveer zo uit:



Het was ondertussen avond (speciaal zo voorzien, opdat niemand me zo kon zien: ik had nog steeds donkerbruine wenkbrauwen en mijn make up past totaal niet bij blond!). Ik was opeens blond! Aardbeiblond! Snel deed ik er het lichtbruine over.

Dit was het doosje ongeveer en zo wilde ik mijn haar:



Had ik mij even vergist! Deze kleur had niks gedaan en ik was nog steeds blond! Ik zag er verschrikkelijk uit! Het vervelende was dat ik het kotsbeu was om mijn haar te kleuren. Overal zaten al vlekken en ik had hoofdpijn door de geuren. Mijn haar zelf was stug, dof, levensloos en onhandelbaar geworden en ik voelde me wanhopig omdat ik het nu veel te licht vond en omdat ik nog naar buiten moest! Ik moest snel een donkerdere kleur gaan halen!

Ik voelde me zo bekeken op straat. Zou iemand zien dat mijn wenkbrauwen totaal niet bij mijn haar pasten? Zou ik een bekende tegenkomen die me straal zou uitlachen? Ik kreeg veel blikken van mannen maar daar voelde ik me helemaal niet goed bij.

Snel koos ik in de supermarkt voor een goed merk, L'Oreal Préférence Récital. Het was ongeveer deze kleur:



Ooh wat erg. Mijn haar is mishandeld en ik heb terug dezelfde kleur als in het begin!

Maar wacht eens... Was ik vergeten dat de basis van mijn haar nu blond is! Telkens als ik mijn haar was wordt het een tikkeltje lichter... Ik ben nu 4 weken ver en mijn haar is prachtig bruin en heeft een blonde glans in het licht! Ik ben heel blij met mijn haar nu! Het bruine is nog steeds aanwezig, maar van een rode schijn is absoluut geen sprake meer en het wordt niet donkerder als het een paar dagen niet is gewassen. De blonde schijn vind ik een superplus!

Mijn haar is nu ongeveer zo, maar dan nog een tikkeltje lichter:



Wil je het ook proberen? Dit zijn mijn tips:

- gebruik de ontkleurder. Koop geen lichtere haarkleuren. Al werken ze nog zo goed, ze zullen te snel van de basiskleur slijten.
- koop een bruin dat zeker niet te licht is. Donkerder is in dit geval beter omdat je basis blond is en je de verf dus nog kan verlichten met wasbeurten. Gebruik gaan shampoo voor gekleurd haar als je het wil verlichten. Masseer de shampoo ook heel goed in om extra veel kleurstoffen uit de vezels te halen.
- was je haar vaak om te vermijden dat het er te donker uitziet.
- vermijd haarkleuren met namen waar het woord 'as' in zit, die geven vaak een rode schijn
- normaal moet je minstens een week tussen kleuringen laten om je haar gezond te houden, met uitzondering van de ontkleurder
- gebruik harkleuringen van kwaliteit
- je kan ook natuurlijk haar ontkleuren.

Yorum Gönder

0 Yorumlar